Als school werken wij planmatig. Ook willen wij graag verantwoording afleggen over datgene wat wij doen en gedaan hebben.

Iedere vier jaar stellen we een schoolplan op, met daarin de hoofdlijnen van onze ontwikkelingen in die periode. Dit schoolplan wordt uitgewerkt in een jaarplan, waarin concrete doelstellingen staan. In het jaarverslag wordt jaarlijks weergegeven, in hoeverre de doelen van het voorgaande jaar gerealiseerd zijn. Bij het opstellen van het schoolplan en jaarplan zijn zowel het team als de MR betrokken.

Binnen Keender is in 2016 gestart met het afnemen van interne audits. Door kritisch naar elkaars scholen te kijken, kunnen we een kwaliteitsslag slaan. Vanuit deze audits komen sterke punten en ontwikkelpunten naar voren. Deze punten worden besproken in het team en de MR en worden meegenomen in de ontwikkeling van de kwaliteit van het onderwijs op de Petrusschool.