De Petrusschool valt onder het bestuur van Keender, Stichting voor Katholiek en Openbaar Primair Onderwijs. Deze stichting is het bevoegde gezag van 17 katholieke en openbare scholen. Onze school staat in Hengevelde. De andere scholen van de stichting staan in de plaatsen Haaksbergen, Buurse, Sint Isidorushoeve, Neede, Rietmolen, Goor en Beltrum.

In dit filmpje is te zien, waar Keenderscholen voor staan vanuit het strategisch beleidsplan.

Logo%20Keender

De naam Keender, waar komt die vandaan?

Keender is dialect voor het woord kinderen, waar we het allemaal voor doen. Verder zit in het woord Keender het woord keen. Dat betekent kiem en heeft als grondbetekenis opengaan. Dit opengaan vinden we synoniem staan aan het ontwikkelen en tot ontplooiing komen van kinderen.

De stichting heeft in totaal 280 personeelsleden en verzorgt onderwijs aan 2700 leerlingen. Informatie over het bestuur en de bestuursleden is te vinden op onze schoolsite en op www.keender.nl.

BESTUURSVORM

Stichting Keender werkt met een Raad van Toezicht en een College van Bestuur. Mevrouw Debby Verhoeve is voorzitter van het College van Bestuur. Zij verzorgt alle bestuurstaken binnen Stichting Keender.

Postadres:                Postbus 35, 7480 AA  Haaksbergen

Telefoon:                  053-5723503

E-mail:                     info@keender.nl

SAMENSTELLING RAAD VAN TOEZICHT STICHTING KEENDER PER 1 SEPTEMBER 2020

Mevrouw M.E.A. Bosch, voorzitter

De heer  E.H.M. Mühlradt, secretaris
De heer H. Dijkhuis

De heer H. van Essen

De heer E.J. Huizinga

De heer L.M. van Wijchen

Meer informatie staat op de website van het bestuur: www.keender.nl

Strategisch beleidsplan Keender 2019-2023

Het strategisch beleidsplan (SBP) is de leidraad voor onze schoolplannen (2019-2023) en geeft richting aan de ambities die de Keenderscholen nastreven.

Eigenaarschap, vakmanschap en partnerschap zijn de centrale pijlers geworden. Vanuit deze begrippen wordt verder vorm gegeven aan de invulling van ons onderwijs in  de breedste zin van het woord.

Het strategisch beleidsplan is opgesteld door een regiegroep, samengesteld uit de voorzitter van het College van Bestuur, stafleden, directeuren en een vertegenwoordiger uit de oudergeleding van de GMR. Deze regiegroep heeft zich gebogen over de werkwijze en het tijdpad die moest leiden tot een nieuw SBP.

Vanaf het begin gingen de gedachten uit naar een kort en kernachtig plan. Om een zo breed mogelijk draagvlak te creëren werd besloten bij veel geledingen om input te vragen. De regiegroep werd gevoed door de directeuren en stafleden, schoolteams, GMR, stakeholders, Raad van Toezicht en een vertegenwoordiging van ouders en leerlingen. De inbreng van deze groeperingen zijn meegenomen in het nieuwe SBP.

Strategisch Beleidsplan 2022-2026

Er is een nieuw Strategisch Beleidsplan voor de periode 2022-2026. Dit SBP kunt u hier lezen.